Šlágr a spol.: Vítězství na malém hřišti

Docela dobře by to mohl být poučný příběh o tom, jak ti malí a přehlížení a podceňovaní nakonec dali na frak velkým, tučným a nenasytným. Řeč je o televizích, jejichž podíl na sledovanosti nestačí na to, aby se výrazněji projevil v populárních koláčích. To v praxi znamená, že se jimi nemají proč zabývat ani mediální agentury. Pro většinu významných zadavatelů inzerce malé televize nejsou zajímavé. Je tu ale jedno velké jenže. Nezajímavými se malé televize stávají proto, že se nevejdou na hřiště, jehož hranice vytyčili velcí hráči podle svých vlastních potřeb. 

Nic proti tomu, takový je svět. 

Na „malé“ televize, a teď schválně začínám používat uvozovky, se totiž dívá dost lidí. Třeba TV Praha měsíčně přiláká půl milionu diváků. To je půlka metropole, navíc přesně zacílená. Jde o zajímavou cílovou skupinu, což dokádá investiční zájem skupiny BigBoard, která je známá tím, že nedává peníze do nesmyslů. 

Jiným příkladem může být vysmívaný jihočeský Šlágr. Jeho diváci představují mimořádně loajální cílovku, která se vyznačuje vysokou ochotou utrácet, zejména pokud je oslovována jako blok spojený společným zájmem a náklonností ke značce. Prodejním argumentem je zde osoba hlavní tváře televize Karla Peterky. 

Peterka to doporučuje, proto je to dobré a nákupem podporujeme televizi, kterou máme rádi, říkají si diváci a chovají se podle toho. 

„Malé“ televize dokáží kormidlovat nákupní chování svých diváků na základě jiných pravidel než ty velké. Pracují s jasně definovanou cílovou skupinou, která přirozeně synergizuje regionálnost a zájmové zaměření. 

Nepopírám, že pro mediální agentury jsou „malé“ televize opravdu malé. To ale neznamená, že jsou z hlediska obchodní efektivity nevýtěžné. Naopak. Zejména pro klienty, kteří se chtějí pohybovat v regionálně ohraničených byznysových prostorech nebo se zaměřují na specifické komodity, jsou ideálním partnerem. 

I takový je svět: ne všechny zápasy, ve kterých se dá vyhrát, se odehrávají na hlavním kurtu. 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *